Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!
Listopadový projektový den, v pátek 14. 11. , byl v 5. ročníku zacílen na poznávání stavby lidského těla a principech jeho fungování. V déčku jsme téma propojili hlavně s pohybem a kritickým myšlením. Zpočátku dne děti prováděly fyzické silové a balanční aktivity. Dali jsme si páku, nejdříve v rámci skupinek kluci / holky, poté vítězka s vítězem. Děti z V. D teď ví, že páku nemusí vyhrát ten, kdo má největší sílu v rukou! Ve skupinkách jsme po procvičení totiž vždy promysleli, jaké svaly jsou při aktivitách zapojeny a také jaké kosti našeho těla nám zajišťují při konkrétních aktivitách stabilitu. Vypomohli jsme si obrazovým materiálem a 3D modelem kostry. A modelové kosti jsme si samozřejmě řádně osahali! Balanc děti ladily pod naším bezpečným dozorem při výjimečně povoleném houpání na židli a při holubičce. Už se v déčku také ví, že potřebu balancování má naše tělo při razantní změně váhy anebo proporcí těla. Kolem půl jedenácté jsme hýbli kostrou pořádně - vyrazili jsme ven s cílem splnit 10 000 kroků. A to ještě s mapou a první zkušeností orientace v ní a zakreslování naší procházkové trasy. Mnohé děti přiznaly, že výzva pro jejich fyzičku byla náročná. Ovšem - DALI JSME TO! Páťáci si všichni zaslouží pochvalu! Na závěr projektu jsem vybarvili balanční kruh, do kterého děti zanesly o zpětnou vazbu z projektového dne. Na té je vidět, že každý z nás je jiný a preferujeme různé věci. A tak je to fajn. Mgr. Alena Tyrkasová a Mgr. Pavel Švejda