TOPlist

Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora, 284 01, tel.: 327 512 175, fax: 327 512 028

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Fotogalerie 2021/2022

  • Administrátor
A na závěr - VII. D

A na závěr - VII. D

Ve Vlastějovicích nechyběla ani VII. D. S každou naší třídou cestovali dva pedagogičtí pracovníci, kromě třídních vždy ještě někdo další. Pedagogové doprovázeli děti při aktivitách a podporovali je, věnovali se jim ve velmi omezeném volném čase. Doufáme, že dobré vztahy v třídních kolektivech, které pobyt podpořil, se nám bude dařit rozvíjet i dále...     

Autíčka konstruovali páťáci a šesťáci

Autíčka konstruovali páťáci a šesťáci

Již několik let spolupracujeme s Národním technickým muzeem v Praze a účastníme se nabízených projektů, které přispívají k rozvoji polytechnického myšlení dětí. Tentokrát se naši páťáci a šesťáci v hodinách výtvarné výchovy pustili do konstrukce autíček. Z Prahy nám poslali sady materiálu, na 3D tiskárně jsme si vytiskli kolečka. Projekt jsme zahájili v prosinci, kdy jsme se online spojili s lektorem. Ten vysvětlil zadání, konzultovali jsme s ním naše postupy, řešili problémy. Pak už jsme samostatně tvořili a měli z práce radost - hlavně když se autíčka pořádně rozjela. Až se uvolní přísná opatření, plánujeme uspořádat závody. 

Běh za trpaslíky - školní družinka pomáhá

Běh za trpaslíky - školní družinka pomáhá

V úterý 28. 6. děti z družiny absolvovaly moc hezkou akci - virtuální závod na pomoc nemocným a popáleným dětem. Jedná se o oficiální závod pod hlavičkou #myteporazime a sdílený pod celorepublikovou skupinou Rozběháme Česko. Přes 100 dětí běželo štafetu na 1 km s malým trpaslíčkem v krásném prostředí zahrad Gasku. Doběhli všichni společně v týmovém duchu a s obrovským nadšením a radostí z toho, že pomáhají. Po běhu dostaly všechny děti medaile, a kdo chtěl, zůstal ještě na připravené hry a soutěže.  Dětem se akce moc líbila. 

Bruslím, bruslíš, bruslíme - V. A a D

Bruslím, bruslíš, bruslíme - V. A a D

Páťáci využívají pro hodiny tělesné výchovy v těchto týdnech zimní stadion, chodí bruslit. Je to pro nás pořádná svižná procházka se vší výstrojí se na zimák přesunout, ale neleníme a jdeme... Bruslení děti baví,hodiny pro veřejnost bývají plné, takže při tělesné výchově, kdy mají led jen pro sebe, jsou moc spokojené.  

Bubáci jsou chytráci - II. B

Bubáci jsou chytráci - II. B

Na úterý 26. 10. připravila paní učitelka ve II. B pro své svěřence celodenní projekt s humorným názvem Bubáci jsou chytráci. Děti přišly v maskách, které nějakým způsobem připomínaly svátek Dušiček nebo Halloween a pustily se do práce...V průběhu celého dne hravou formou opakovaly dosud probrané učivo. Motivací byl tajemný svět strašidýlek a duchů, téma velice lákavé. 

Co nového v II. C?

Co nového v II. C?

Druháčci z céčka jsou na své školní cestě zase už o pořádný kus dál. Svoje znalosti a dovednosti prověřili pří projektovém dni s názvem Zimní hrátky, kde opakovali učivo ze všech předmětů. Paní učitelka je moc chválila, šlo jim to výborně. Jsou to nejen dobří počtáři, ale také výtvarníci. Během práce ve skupinách vznikají krásné výtvory,  děti se zároveń učí vzájemně si naslouchat, respektovat jeden druhého a pomáhat si. Jde jim to moc dobře, vládci zimy, které společně tvořily, se jim moc povedli! 

 

Co se děje při fyzice v osmičkách a devítkách?

Co se děje při fyzice v osmičkách a devítkách?

Osmáci v květnových hodinách ověřovali zákon o zachování energie, určovali teplo odevzdané horkou vodou a teplo přijaté vodou studenou, zopakovali si rovněž práci s odměrnými nádobami a měření teploty.  Deváťáci si hráli se zvukem - vyzkoušeli si různé způsoby vytváření zvuků, prověřili svůj sluch ve zvukovém pexesu, v odborných textech hledali informace o ultrazvuku a infrazvuku a hlukoměrem měřili hlasitost různých zvuků.      

Co se dělo v dalších dílnách?

Co se dělo v dalších dílnách?

Vyučující připravili velmi zajímavý program ve všech dílnách - řada jich byla zaměřená na roboty, další na zdokonalení v angličtině, vyráběly se putovní kamínky, čarodějnicky se tvořilo, vypravili jsme se údolím Vrchlice....zkrátka každý si mohl vybrat podle svého zájmu. 

Co vše se dělo ve IV. A

Co vše se dělo ve IV. A

U čtvrťáků v áčku se pořád něco děje. Paní učitelka nám dala k dispozici pár fotografií, které zachycují, co vše děti v uplynulých týdnech zažily....V rámci hodin předmětu člověk a jeho svět si užily projekt UNESCO a dělaly pokusy s vodou, při výtvarné výchově ve skupinách vytvářely krmítka pro ptáčky, rovněž ve skupinách v pracovních činnostech zase pelíšky pro domácí mazlíčky, vrátily se také k vánoční pohádce, aby si mohli zahrát i marodi a v pondělí se radovaly z pololetního vysvědčení. Přejeme, ať se práce daří i v druhém pololetí...     

Cyklisti z III. C

Cyklisti z III. C

Poslední školní dny využili třeťáci z céčka na řadu zajímavých aktivit, mezi jinými i na prověření cyklistických dovedností a znalostí. Využili k tomu nedaleké dopravní hřiště v Domě dětí a mládeže. Jezdilo  se jim tam moc hezky a hlavně bezpečně, můžeme tento trénink doporuči!t  

Čarodějnický rej ve III. A

Čarodějnický rej ve III. A

Na pátek 29.4. naplánovala paní učitelka pro děti ve III. A čarodějnický rej. A tak se v lavicích usadili čarodějové a čarodějnice a učili se netradiční disciplíny - kouzlit, vařit čarodějnický lektvar a tančit. Všichn si to moc užili!  

Čertí den ve III. C

Čertí den ve III. C

Také do III. C přišel v pondělí 6.12. Mikuláš s čerty a anděly. Děti jim vzorně zazpívaly písničky, zatančily a zarecitovaly básničky. Celý den malí čertíci a andílci pracovali v centrech, kde na ně čekaly matematické rébusy, křížovky, barevné počítání, andělské čtení a doplňovačky. Po dobře odvedené práci si děti vymalovaly čertí masky a pochutnaly si na perníčcích od paní Vamberské. Moc děkujeme!   

Čertí chasa v I. D, II. B, III. B a IV. B

Čertí chasa v I. D, II. B, III. B a IV. B

Veliké poděkování patří našim asistentům, kteří se navlékli do kostýmů čertů a Mikulášů a děvčatům z VIII. C, které se samy nabídly, že zajistí andělskou družinu. Můžete hádat, kdo se skrýval v kterém kostýmu....Prozradíme, že největší a nejstrašnější čert byl pan asistent Franc smiley   

Čertí pochůzka - I. A, C, D a V. A

Čertí pochůzka - I. A, C, D a V. A

V pondělí 6.12. vyrazila čertí chasa k nejmenším školákům. Mikuláš, čerti a andělé navštívili všechny třídy 1. stupně, hříšníkům promluvili do duše, hodné pochválili, všechny děti odměnili sladkostmi. Děti byly odvážné, téměř se nebály, možná také proto, že už měly čertovské pochůzky nacvičené z neděle z domova.... Tuto pekelnou skupinu nafotili Štěpán Zbořil a Matěj Šafránek z IX. A, děkujeme jim.   

Čertí radovánky ve II. A a C a III. A a C

Čertí radovánky ve II. A a C a III. A a C

Čertí chasa si třídy rozdělila - poslední skupina navštívila druháčky a třeťáky, s fotoaparátem je doprovodili Ondřej Šťastný a Matyáš Gottfried z VIII. B.  

Čtvrťáci pracují v angličtině projektovou metodou

Čtvrťáci pracují v angličtině projektovou metodou

Při výuce všech předmětů využíváme kromě jiných postupů i projektovou metodu. Čtvrťáci z céčka tímto způsobem pracovali na téma moje oblíbená kniha, v áčku a béčku zase představovali svého kamaráda. Děti nejprve  při krátkých rozhovorech zjistily potřebné informace, pak je zapsaly a nakonec odprezentovaly ostatním - vše samozřejmě v angličtině. Výsledkem jsou moc hezké plakáty s fotografiemi. 

Čtvrťáci se vypravili na Pražský hrad

Čtvrťáci se vypravili na Pražský hrad

Na pondělí 7. 3. se čtvrťáci určitě hodně těšili - vypravili se totiž na exkurzi do Prahy za nejvýznamnější českou památkou, na Pražský hrad. Autobusem dojeli do Prahy, projeli se metrem a pak už se pěšky vypravili do cíle. Každou skupinu si převzala paní průvodkyně a detailně děti seznámila s prostory hradu a jeho okolím. Jen Vladislavský sál děti navštívit nemohly, protože už se připravoval na večerní předávání nejvyšších státních vyznamenání. Ale to vůbec nevadilo a děti se moc spokojené vracely domů.   

Čtvrťáci z áčka prezentovali výsledky své práce

Čtvrťáci z áčka prezentovali výsledky své práce

Čtvrťáci mají v předmětu člověk a jeho čas v dubnu na programu téma Poznáváme živé organismy a učí se o rostlinách a živočiších. Jak se věnovali tomuto tématu v áčku? Děti si vylosovaly  jednoho živočicha a samostatně o něm připravily prezentaci pro ostatní. Mohly si vybrat - připravit prezentaci buď v podobě plakátu nebo na PC v PowerPointu. Základy práce v PowerPointu si děti osvojily ve škole pod vedením paní učitelky Všichni se vzorně připravili a zdárně spolužákům svého živočicha přiblížii, paní učitelka mohla jen chválit.

Čtvrťáci z béčka si pochutnali na palačinkách

Čtvrťáci z béčka si pochutnali na palačinkách

Do role kuchařů a kuchařinek se vžili čtvrťáci z béčka. Vyrazili se všemi potřebnými ingrediencemi na výrobu palačinek do školní kuchyně a dali se do práce. Hotové dobroty si pak přenesli do třídy a palačinky krásně nazdobili - úplně jako profesionálové. Snědli úplně všechno a moc si pochutnali!    

Čtvrťáci z béčka vyráběli papírovou kostru

Čtvrťáci z béčka vyráběli papírovou kostru

Do poměrně složitého úkolu se pustili čtvrťáci z béčka - na základě pracovních listů stříhali a sestavovali papírový model lidské kostry. Aby jim šla práce od ruky, dopravili  si do třídy skutečný model, pod vedením paní učitelky se s ním podrobně seznámili a pak už se pustili do práce. Že si při tom užili i spoustu zábavy, to asi nemusíme dodávat...

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání