TOPlist

Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora, 284 01, tel.: 327 512 175, fax: 327 512 028

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Aktuální informace

10. Městské hry byly zahájeny!

Vloženo: 13. června v 19:07

Ve čtvrtek 13. června bylo na Olympii živo - na slavnostní zahájení dalších městských her se zde sešli zástupci všech kutnohorských škol a obou gymnázií a řada významných hostů. Hry oficiálně zahájil pan starosta, byla vyvěšena vlajka a zapálen oheň, který bude hořet po celou dobu her až do příštího pátku. Přejeme všem sportovcům hodně štěstí a sil do individuálních i týmových disciplín, věříme, že si pohyb všichni užijí, budou z něj mít radost a budou vždy bojovat v duchu fair play tak, jak se na správné sportovce sluší.

Z bazénu vylovili Žižkováci řadu medailí!

Vloženo: 17. června v 8:41

Na páteční odpoledne bylo naplánované plavání všech věkových kategorií, od 3. do 9. ročníku. Naši plavci byli výborní, vybojovali řadu medailí individuálních i ve štafetách. Gratulujeme!

Závěrečný maraton a ukončení olympijských her

Vloženo: 21. června v 20:38

V pátek dopoledne se většina z nás vypravila na Olympii fandit maratoncům a užít si závěr olympiády. Naši sportovci byli vynikající a v této náročné disciplíně vybojovali deset medailí. Po jejich převzetí už následoval nástup všech sportovců na plochu, závěrečné projevy, ukončení her a zhasnutí olympijského ohně.  Těšit se můžeme zase za dva roky. Hluboce se skláníme před našimi sportovci za jejich fair play chování a skvělé výkony, jsme na ně moc hrdí. Společně zvítězili v obou kategoriích a vybojovali pro školu dva krásné poháry. Veliké poděkování patří našim kolegům tělocvikářům, kteří děti neúnavně po celou dobu na sportoviště doprovázeli a podporovali je. Sportovcům gratulujeme k dosaženým výsledkům a děkujeme za vzornou reprezentaci školy.  A určitě si teď pár dní všichni odpočiňte!

Zájemci navštívili výstavu Tim Burton: Návraty

Vloženo: 27. května v 8:36

Ve čtvrtek 23.května navštívili žáci VI. B, VIII. B a dvě žákyně IX.D v Obecním domě v Praze výstavu s názvem Tim Burton: Návraty. Přiblížila návštěvníkům uměleckou dráhu tohoto slavného režiséra, výtvarníka, producenta a básníka. K vidění bylo více než 530 děl, skic, obrazů, loutek, fotografií ze slavných filmů, jako jsou Batman, Střihoruký Edward, Karlík a továrna na čokoládu, Mars útočí!, Ukradené Vánoce, až po současné filmy. Zajímavou částí expozice byla prezentace nerealizovaných projektů Tima Burtona. Po deseti letech se výstava vrátila zpět do Prahy a neměli by si ji nechat ujít všichni příznivci slavných Butonových filmů. Mgr. Monika Krejčová

Výzva pro chemika - skvělé 2. místo

Vloženo: 20. června v 15:41

Soutěž s názvem Výzva pro chemika se konala ve Spolaně v Neratovicích dne 18. června. Letošní ročník soutěže byl pro naši školu obzvláště úspěšný díky třem dívkám. Elle Müllerové, Ellinor Marshové a Sofii Horváthové. Podařilo se jim projít až do finálového kola, kde obsadily skvělé 2. místo. Musely zde prokázat nejen znalosti chemické, ale také praktické dovednosti, týmovou spolupráci a kreativní myšlení. Věříme, že tento úspěch bude inspirací pro ostatní studenty a povzbuzením k zapojení se do podobných soutěží. Gratulujeme Elle, Ellinor a Sofii k jejich úspěchu a přejeme jim mnoho dalších úspěchů. Ing. Šárka Nováková

Výsledky dotazníkového šetření Mapa školy

Vloženo: 20. května v 9:04

Děkujeme všem rodičům, kteří si našli čas a vyjádřili svůj názor v dotazníkovém šetření Mapa školy, takto široce pojatá zpětná vazba je pro nás velmi důležitá. Děkujeme za milá slova i za připomínky - všemi se budeme zabývat. Důlěžité pro nás je, že ve všech sledovaných oblastech jsou hodnocení naší školy nadprůměrné, děti do ní chodí rády, nadprůměrně spokojeni jsou s výukou a vztahy mezi žáky (šetření se každý rok účastní několik stovek škol). Stručnou souhrnnou zprávu a nejdůležitější závěry z individuální zprávy najdete v příloze.

Výměnný pobyt v Egeru byl super!

Vloženo: 26. května v 20:40

V druhé polovině května jsme navštívili naši partnerskou školu v maďarském Egeru. Šlo o druhou část výměnného pobytu našich vybraných studentů ze 7. až 9. ročníku s egerskou školou. Čtyři dny, 21. - 24. května, jsme tak věnovali cestování, poznávání maďarské kultury a egerských památek, místních zvyků i krajiny regionu. A hlavně praktické angličtině! Naši studenti byli ubytovaní v partnerských rodinách a s rodinnými příslušníky tak trávili nezanedbatelné množství času, při čemž museli k dorozumívání používat anglický jazyk.

V sobotu se šplhalo, jezdilo na kole a hrál stolní tenis

Vloženo: 17. června v 9:22

V sobotu pokračovala olympiáda šplhem, stolním tenisem a cyklistikou. Šplh a stolní tenis probíhal na gymnáziu, na kolech se jezdilo okolo Olympie.  I tady naši zástupci vybojovali medaile zlaté, stříbrné a bronzové, přeberou si je v pondělí večer na Klimešce.

Vítězství obou házenkářských týmů v 15. ročníku kutnohorské ligy v miniházené

Vloženo: 20. června v 15:33

Ve středu odpoledne za opravdu extrémních teplotních podmínek se sehrál poslední turnaj 15. ročníku Kutnohorské školní ligy v miniházené. Oba naše týmy vybojovaly zlaté medaile. Malým házenkářům gratulujeme k vítězství a přejeme jim hodně úspěchů v dalším sportování!

Vítězství Martina a Honzy v soutěži v 3D tisku

Vloženo: 9. června v 19:24

V pátek 7. června se konala soutěž v 3D tisku, které se zúčastnilo celkem osm týmů ze základních škol. Soutěž uspořádali studenti Střední průmyslové školy Kutná Hora. Naši školu reprezentovaly dva dvoučlenné týmy. Úkolem bylo během jedné hodiny vymodelovat karabinu, která se následně tiskla maximálně 20 minut a vážila do 5 gramů. Po dokončení tisku byly karabiny testovány na nosnost zavěšením závaží, dokud nepraskly nebo se nezdeformovaly. Vítězem se stal tým Nullprt z naší školy ve složení Martin Capoušek a Jan Rosenkranc ze VII.C, karabina unesla celkem 27,5 kg. Gratulujeme vítězům a děkujeme všem účastníkům za skvělou reprezentaci naší školy! Mgr. Petra Francová

Vítejte v Jizerských horách, v Potkávárně u Havrana! - VI. A a VI. B

Vloženo: 10. června v 10:59

Právě na tomto kouzelném místě se opět potkali šesťáci z áčka a béčka. I letos jim pohodové prostředí penzionu poskytlo příležitosti k dalšímu vzájemnému poznávání. Počasí opět nezradilo, a tak jsme společně při turistických výpravách, a to nemalého převýšení, objevovali krásná místa Jizerských

hor. Fyzickou kondici posilovaly sportovní aktivity a opékání buřtů doplnilo tolik potřebnou energii. Velké zaujetí a odhodlanost všichni vložili během večerního programu do piškvorkového turnaje, který se nesl na úžasné vlně spolupráce a kooperace napříč třídami. Pěší výlety zpestřila návštěva Muzea na výrobu dřevěných hraček, zajímavou exkurzi doplnila tvořivá dílna, kde pod rukama dětí vznikaly originální hračky neobvyklých tvarů a barev. Co dodat? Tak zase za rok! Mgr. Šárka Dáňová, Mgr. Monika Krejčová a Renata Šálená

VII. C navštívila Jump Park v Letňanech

Vloženo: 4. června v 21:29

Žáci VII. C se vypravili na nezapomenutelný výlet do Jump Parku v Letňanech. S úsměvy od ucha k uchu se nemohli dočkat, až vstoupí do této adrenalinové zóny a vyzkouší si všechny její trampolíny a atrakce. Jednou ze zastávek byl Battle Beam, kde mohli předvést svou rovnováhu a obratnost a současně si vyzkoušet, jak odolní jsou v souboji s ostatními. Další atrakcí, která vyžadovala nejen fyzickou vytrvalost, ale i rychlou reakci, byl Zametač. Každý hráč se musel postavit na svou trampolínu a s obrovským soustředěním přeskakovat přes dvě rotující ramena, aniž by ztratil rovnováhu.

Veletrh vědy navštívili osmáci

Vloženo: 31. května v 18:53

Ve čtvrtek 30. května navštívili žáci osmých ročníků naší školy Veletrh vědy na výstavišti v Letňanech. Tato akce, kterou každoročně pořádá Akademie věd ČR, je největší populárně naučnou událostí v České republice. Na jednom místě je k vidění to nejlepší, co může česká věda nabídnout. Letošní ročník představil rekordní počet expozic. Vyzkoušeli jsme různé laboratorní pomůcky, procházeli laserovým bludištěm, navštívili písařskou dílnu a tibetský slavnostní stan, pohladili si živá zvířata, některé exponáty jsme si mohli odnést domů. Velkým lákadlem byla výroba slizu.

Ve čtvrtek dopoledne se hrála finále v basketu

Vloženo: 21. června v 19:44

Na Klimešce se ve čtvrtek dopoledne hrály finálové zápasy v basketbale. I tady naše týmy vybojovaly další sady medailí - nejstarší děvčata si odnesla stříbro, nejstarší hoši bronz. Gratulujeme!

Užili jsme si letové ukázky dravců

Vloženo: 24. května v 10:18

V úterý 21. května se celá škola vystřídala v zahradách GASK - přijeli totiž naší staří známí z obecně prospěšné společnosti Dravci Lednice Seiferos. Jedná se o specializované záchytné zařízení pro handicapované dravce a sovy, které svoji činost mimo jiné financuje pořádáním velmi zajímavých pořadů pro školy. Prohlédli jsme si 40 dravců a sov, většinu z nich jsme viděli i za letu, na mnoho z nich jsme si mohli i sáhnout....Ukázky se nám moc líbily a těšíme se zase za čtyři roky na viděnou.

Úterní slavnostní vyhlášení

Vloženo: 18. června v 20:22

V úterý večer se na Klimešce vyhlašovaly výsledky a předávaly medaile za pondělní atletické disciplíny v kategoriích 6. - 9. ročník. Mezi oceňovanými byla celá řada našich sportovců a když odcházeli, většině z nich to na krku krásně cinkalo - nezůstali totiž u jedné medaile...Gratulujeme a přejeme hodně štěstí a sil ještě zítra a v pátečním závěrečném maratonu.

Úterní odpolední fotbal

Vloženo: 19. června v 19:04

Na Olympii kromě atletických soutěží probíhají i fotbalové turnaje starších věkových kategorií. V úterý odpoledne zde vyběhli na trávník fotbalisté 6 . - 7. ročníku. Náš tým byl úspěšný a ve čtvrtek bude pokračovat v boji o medaile. Gratulujeme!

Úterní atletika 3. - 5. ročník

Vloženo: 18. června v 18:00

Na úterní dopoledne byla naplánovaná atletika hochů i dívek v kategorii 3. - 5. ročníku. Některé třídy vyrazily své spolužáky podpořit. Sportovci to neměli vůbec jednoduché, protože se výrazně oteplilo. Přesto bojovali ze všech sil a při vyhlašování výsledků se u stupínků pěkně modralo žižkovskými tričky! Děkujeme všem soutěžícím a gratulujeme k medailím!

Učili jsme se v přírodě - II. C a III. B

Vloženo: 29. května v 7:07

Týden od 20. května prožili druháčci z céčka společně se třeťáky z béčka v přírodě na Horním Bradle, kde se vydali po stopách předků. Užívali si teplé počasí, dobré jídla a spoustu aktivit až do večerních hodin. Bylo znát, že jsme zkušení táborníci, že jsme již minulý školní rok na výjezdu byli, .umíme si totiž bez problémů hrát, pomáhat si, uklízet a zabalit si kufr. V pátek doma nás přivítal veliký liják, ale to už nás nezaskočilo. Vybalili jsme si v autobuse pláštěnky, ve kterých jsme se pak vítali s rodiči. Užili jsme si to! Mgr. Martina a Hana Krejčí

Tváře měsíce května

Vloženo: 28. května v 7:17

A máme tu předposlední měsíc - uteklo to jako voda. Komu jsme poděkovali v měsíci květnu? Velikou radost jsme měli ze skvělých krajských bronzových Mladých zdravotníků a nejstarších děvčat atletek v krajském Poháru rozhlasu. Oba týmy podali senzační výkony, moc jim děkujeme za vzornou reprezentaci školy a přejeme jim hodně dalších úspěchů. Dále jsme poděkovali jako vždy poctivým nálezcům – tento měsíc odevzdali nalezené mobily Ella Müllerová a Anet Palečková z IX. C, Honza Charvát a Vláďa Málek ze VII. C a Štěpán Tovara ze VII. B, finanční hotovost Kačka Čermáková a Eliška Šlejtrová z VIII. A a opravdu vysokou částku na zvláštní pochvalu Kuba Kiml ze VII. B.  Všem děkujeme za poctivé a čestné jednání.

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání